петък, 13 май 2016 г.

Какво ни впечатли през... Април

от Траян Димитров, Диан Георгиев и Симеон Генков

Здравейте, приятели! 
Април - месецът на Лазаровден и Цветница символизира пробуждането на природата от зимен сън. На нас месецът ни донесе няколко изключително интересни заглавия, за които ще ви кажем повече в следващите редове

Траян – “Arcadia Quest”



               През месец Април, който е известен още като месецът на шегата (или на лъжата) имахме възможността да играем за пръв път това заглавие, в което хуморът е дълбоко вплетен във вселената на играта – от правилата до описанията на сценариите и на отделните герои.
               Играта на Cool Mini or Not е създадена с изключително внимание към детайла във всеки от компонентите – от миниатюрите в Cartoon стилистика, до flavor текста към всеки от героите – например джуджето Spike, което било родено с епична прическа тип мохикан”, за което било подигравано от другите джуджета или за враждата между русите елфи и елфите брюнети, всичко е напоено с неподправена комичност.
               Играта представлява хибрид между ролева игра с елементи на военна такава, като за разлика от класическите dungeon crawler-и тук играчите не поемат контрол над определен герой от екип, изправящ се срещу орди от злодеи, а всеки поема контрол над своя собствена гилдия от герои, които се стремят да изпълняват куестове и задачи, изправящи ги както срещу класически противници като орки и гоблини, така и срещу гилдиите на другите играчи.
               Изпълнявайки задачите също така натрупвате злато, което се използва за закупуване на предмети между отделните мисии чрез draft механика, играеща ролята на наличните предмети в магазина за приключенци.
               Много от мисиите също разполагат и с босове, които са по-опасни за невнимателните авантюристи от обикновените орки, но все пак ще видите, че в играта основният сблъсък е между вас и другите играчи, като за Вашия ход контролът над неутралните противници ще се поема от съседен на Вас играч – това поставя и изкуственият интелект на значително по-предизвикателно ниво, отколкото ако бяха управлявани по твърдо установени правила за движение и атака от играта.
               Arcadia Quest е предвидена да се играе като кампания и има специално предвидени за целта листи, с които може да съхранявате прогреса си между отделните мисии, дори и те да проточат на много време една след друга, било то и месеци.
               Cool Mini or Not са постигнали значителен успех с играта, като за мен тя е едно от най-добрите им заглавия и аз нямам търпение отново да вкарам гилдията си от герои в битка с чудовищата от предстоящите мисии и с другите герои.

Диан – “Tiny Epic Galaxies”

За мое съжаление не успях да обърна достатъчно внимание на едно от любимите си хобита през месец Април, но за щастие покрай Великден имахме няколко почивни дни и освен задължителните трапези в семейна обстановка, се намери време и за няколко кратки сесии на бордови игри с приятели, които се бяха прибрали от различни дестинации в родния град. Един от „столичаните“ ни запозна с ново заглавие за нашата група, а именно - “Tiny Epic Galaxies”.
В играта всеки от участниците контролира космическа империя, която цели да разшири влиянието си чрез превземане на различни планети и подобряване на икономиката и обогатяване на познанията си за вселената. Всеки от играчите започва с 4 зара, на които са изобразени различни символи, представящи разнообразни действия, които може да предприеме всеки, в зависимост от това какъв ще е късметът му при хвърлянето им. Дори и да смятате,че Фортуна рядко е на ваша страна и може би това не е игра, на която бихте се насладили, дизайнерът на играта е включил възможност за “re-roll”, a именно при изразходване на определен ресурс имате право да хвърлите наново този зар, на който се е паднал символ, с който не може да извършите желано от вас действие.
Освен заровете другият главен елемент в играта са планетите, за които империите се борят. Всяка от тях има различна стойност като точки, специфична способност, която може да се използва при кацане на нея, даден ресурс, който може да се добива от нея и също така за да я превземеш имаш нужда от точно определен брой символи, които трябва да събереш от хвърлените зарове.
Друг интересен елемент е, че дори по време на противников ход, при наличност на достатъчно ресурси за изразходване, всеки от играчите може да реши да „копира“ действието, което е активирано от противника. С този хитър елемент се постига едно приятно усещане, че винаги може да извършиш нещо по време на игра, а не чакаш просто своя ред от ход на ход.
Играта приключва, когато някой от играчите събере 21 точки, но това не винаги означава, че този участник е краен победител. В самото начало на играта се раздават по 2 секретни мисии на човек и всеки си избира една от тях, която може да му донесе допълнителни точки в края, ако указанията по нея са изпълнени.
Според мен “Tiny Epic Galaxies” е игра, която може да намери място в колекцията както на всеки върл фен на бордовите игри, така и на рафта на някой начинаещ любител на хобито. Играта се побира в малка кутия, в която се събират заровете и тестето с карти, на които са изобразени различните планети. Точно това я прави лесна за пренасяне и е идеална за запълване на свободно време с малка група от приятели.

Симеон – “Warhammer: Diskwars + Hammer and Hold + Legion of Darkness

Здравейте, играта, която ми хвана окото през месец Април е „Warhammer: Diskwars“ на Fantasy Flight Games, издадена през 2013-та, плюс двата експанжъна „Hammer and Hold“ и „Legion of Darkness“, издадени през 2014-та, за от 2-4 човека. Всеки играч е предводител на армии и се опитва да надвие армиите на останалите играчи.
В началото на играта всеки си набира армия, като всяка една такава се предвожда от герой, който определя колко голяма може да е тя. Играчите се разбират по колко героя да използват за играта. Сетъп-ът на играта се изразява в това да си изберете армии и след това в зависимост от инициативата, която на случаен принцип се дава на единия от играчите, си построявате и бойното поле. След това си позиционирате армията и сте готови за битка.
В същността си играта е много тактическа и използва много интересна механика за движение. Самите дискове са с различна големина и на тях има написани всички статистики, които са ви нужни, за да знаете какво ви предоставя съответната единица. Дисковете обаче неслучайно са с различна големина, защото вие ще ги използвате за да ги придвижвате по полето, като просто ги преобръщате. Тази механика е много иновативна и интересна.
Едно от най-хубавите неща за мен е, че има огромно разнообразие от единици, герои и карти за командване. Това само по себе си прави играта с огромна преиграваемост и предоставя пред играчите много опции за сетъп и играта е различна всеки път. Картите, с които командвате единиците си също се избират от играча. Те са основният начин, с който можете да активирате армията си да се придвижва да пуска магии, стреля и просто да стои на пост. Много от тези карти имат и умения, които можете да използвате. Реално вие можете да персонализирате всичко в тази игра, не се плашете обаче, понеже има и предварително създадени армии, които горещо ви препоръчвам да ползвате в първите си няколко игри.
Битките са също много интересна част в играта, когато наредите на единица да стреля, първо трябва да може да стреля като цяло и после противниковите единици трябва да са в нейния обхват; след това хвърляте зарове, колкото е показано на диска на единицата и от там се определя какви щети ще нанесете на противника. Може да пропуснете напълно, може да нанесете критичен изстрел, а дори може да улучите някой напълно извън целта ви. Меле единиците обаче се сражават малко по-различно от стрелбата, при битка от близо дисковете трябва да са се "застъпали" един друг и този, който е отдолу, е защитник, а другият - нападател. Битките се изпълняват чак след като всички единици са се активирали, което значи, че може да се получи една огромна купчина от дискове на едно място и да стане същинско клане.
“Warhammer: Diskwars” е от любим за мен тип игри с много голяма преиграваемост, като в същото време е много тактическа с много силна тематика и не много дълга. Правилата не са сложни, но играта има много дълбочина.  Играта на мен лично много ми харесва с всякакъв брой играчи, винаги е различна и много интересна и вълнуваща, силно я препоръчвам на фенове на “Warhammer Fantasy Universe”, както и на хората, които обичат много тактическите игри, като всяка една сесия е различна от предишната.

Няма коментари:

Публикуване на коментар