петък, 10 април 2020 г.

Hard Workin' Men - Men at Work



    Вярвам, че няма сериозно влюбен в хобито геймър, който да не е чувал за "Pretzel Games". В последните няколко години, тази малка компания изгря на настолния небосклон и бързо превзе сърцата на всички с две изключително оригинални, красиви, забавни и пристрастяващи игри. 
За мнозина, тези заглавия се „лековати“. Няма как да споря, защото става дума за „игри с ловкост“/ dexterity games / . Смея да твърдя обаче, че с визията си и предизвикателния и забавен геймплей, игрите на “Pretzel Games” имат място във всяка една настолна колекция.

    Трябва да ви призная, че доста време чаках третото заглавие на компанията в категорията „игри с ловкост“. Още повече, че темата му ми се струва изключително интригуваща. Е, след като имах възможност да поиграя сериозно количество сесии на “Men at Work”, време е да ви кажа какво мисля за играта и как тя стой до останалите две заглавия „за ловкост“ на "Pretzel Games".


Да строим !


    „Men at Work” е семейна, „игра с ловкост“, в която поставяте, „стаквате“ разнообразни дървени компоненти един върху друг, с цел да ги балансирате. Играта е за двама до петима играчи и включва няколко модула. Дизайнер на играта е Рита Модл, за която това е дебют, а както стана дума, издател са “Pretzel Games”.


    Темата в „Men at Work” е изключително симпатична и с риск да ме критикувате – това е най-готината тема в игра на "Pretzel Games", според мен ( хейтърс гона хейт нау ). Играчите влизат в ролята на строителни работници, заели се с изграждането на една сграда. Вашата задача е да заслужите най-бързо определен брой ( зависи от броя на играчите ) награди за „Служител на месец“, за да спечелите „Men at Work”. Като се стремите преди това да не загубите всичките си токени „Лиценз“, което ще ви елиминира от играта.


    Подготовката за игра в „Men at Work” е изключително простичка. Поставяте основите на бъдещия строеж следвайки посочените опции в книжката с правила. Въпросните основи се поставят използвайки дървените компоненти в игра...но за тях след малко. След което разбърквате картите „Инструкции“ и някъде в първата четвърт от тях поставяте картата „шеф Рита“. Всеки играч получава по три токена „Лиценз“, а на достъпно място се поставят всички останали компоненти, с чиято помощ ще съградите строежа. И играта може да започне.

All hail, the BALANCE KING!


    Подобно на всяка „игра s ловкост“, основната цел на „Men at Work” е да изпита спокойствието на ръцете ви и...да се забавлявате. Обичайно една игрова сесия на играта приключва доста бързо и усмивките край масата са гарантирани.

    Да си поговорим за компонентите в „Men at Work”, защото както подобава на една игра за ловкост, те имат основно значение за геймплея. С две думи – "Pretzel Games" са се справили отново на невероятно ниво ! Дървени компоненти, със супер качество спомагат както чисто игрово, така и за усещането на играта. За да градите...строеж в „Men at Work” имате на разположение мийпъли с предпазни каски, „трегери“, „основи“, „тухли“ и „дървени летви“. Всички те в един или друг момент стават част от строежа. Останалите компоненти в играта също са на отлично ниво. Картите са с високо качество, а „кранът“ и „линийката“ са отлични допълнения.


    „Men at Work” има геймплей механики, които се обясняват за минута, което без никакво съмнение е огромен плюс за подобна игра. Основния способ е тестето с карти „Инструкции“. Когато дойде вашия ред, обръщате най-горната карта с лицето нагоре и я комбинирате със следващата намираще се върху тестето. Тази, която остава най-отгоре на тестето ви ориентира какъв компонент трябва да поставите, на гърба на картите „Инструкции“ има нарисуван или „трегер“ или „предпазна каска“, както и какъв избор между цветове имате, а върху току що обърнатата карта четете съответната инструкция за поставяне.
Последната може да включва определени ограничения или допълнителни условия – поставете компонента в края на строежа ; поставете компонента без да докосвате друг със същия цвят ; поставете компонента и още компоненти заедно с него и т.н. И в това се изразява целия геймплей на „Men at Work”.

    Обръщате карта и тя в комбинация с тази под нея ви казва какво да поставите върху строежа. Лесно и достъпно. Да, няма стратегическа дълбочина, но това, драги, е семейна „игра с ловкост“ и работи повече от отлично !


    Както подобава на „игра с ловкост“ и в „Men at Work” имаме определени правила за поставяне на компоненти. Последните трябва да поставяте само с една ръка. Вече поставен компонент пък може да повдигате и да местите само с друг компонент, но не и с ръка. Може да „тренирате на сухо“ – да пробвате баланса на даден компонент преди да го поставите върху строежа. Ако не успеете да поставите компонент и той падне, но не събори други, то трябва да пробвате отново да го сложите в конструкцията.


    Събарянето на компоненти в „Men at Work” се нарича „инцидент“ и е свързано с това да съборите вече поставени компоненти в строежа. Когато това се случи то хода ви приключва веднага и губите един от свойте токени „Лиценз“. Когато загубите и последния си токен сте елиминиран от играта. Последното е малко странно решение при подобна семейна игра. Но трябва да ви кажа, че когато това се случи, обичайно строежа е безвъзмезно разбъркан и не може да се възстанови...и играта свършва за всички със смях.


    Стигаме до това и как се присъждат точки в „Men at Work” или как се получават токените „Служител на месеца“. Когато в даден момент от картите „Инструкции“ се обърне картата „шеф Рита“, тя поставя символичното начало на раздаването на токени „Служител на месеца“.  Последното става, ако поставеният от вас компонент в строежа се явява неговата най-висока точка. Последното се установява посредством линийка, която откривате в комплекта на „Men at Work”. Трябва да ви кажа, че това е малко противоречиво решение за присъждане на точки и обичайно поражда много въпроси. Как точно се преценява най-високата точка ? Кое влиза в тази категория ? Лично за мен, доста „размътено“ условие за присъждане на точки, което може да не сработи с всички игрови групи.

    В „Men at Work” ще откриете и три модула, три варианта за игра. Първият от тях ви дава персонални карти „Инструкции“ в началото на играта. Когато трябва да поставите компонент, може да изберете да следвате тях. Следващия вариант е означен като „Кранът“ и включва в подготовката за игра да използвате картонен токен на строителен кран. Идеята е, да го включите в строежа и да стройте около него. Третият вариант е означен „Небостъргач“ и включва използването на кутията на играта като основа за вашия строеж. Да ви кажа правичката, вариантите в „Men at Work” са окей. Обаче нито един от тях не е нищо особено и няма да ви накара да харесате повече играта, нито пък да го използвате всеки път.

От високо се пада лесно

    „Men at Work” е разкошна семейна „игра с ловкост“, пристигаща с изумително яки компоненти и отличен геймплей...или поне щеше да бъде ако не бяха предишните две заглавия на "Pretzel Games". Всъщност, играта е наистина чудесна, но нищо повече, нищо особено.

    Основният проблем на „Men at Work” е всъщност един – преиграваемост. Реално в кутията получавате една "игра с ловкост", в която "стаквате" дървени компоненти. Ще си кажете : "Е, колко пък да получим ?". Ами, драги, в останалите игри на "Pretzel Games" ще откриете много повече. В "Flick'em' up !" това са различните сценарии, изграждащи сюжет. В "Junk Art" това са различните "градове", всеки от тях пристигащ със собствени правила.

    И за да обобщя - Men at Work” е разкошна игра, която ще се радва на топъл прием сред вашите приятели и роднини...въобще сред всички, с които я играете. Но ако искате повече преиграваемост, повече интересни "мини-игри" и съдържание, то се насочете към някоя от другите две "игри с ловкост" дело на "Pretzel Games".

Оценка :

Визуално оформление и компоненти : 6 / 6 

Геймплей : 4 / 6

Преиграваемост : 3 / 6


Крайна оценка : 4 / 6

Няма коментари:

Публикуване на коментар