сряда, 15 май 2019 г.

Вампири, каубои и "Властта на заровете" - Dice Throne : Season 2

    Днешното ревю ще бъде малко по-различно от обикновено. Ицо вече Ви е разкрил впечатленията си от Dice Throne S1 /ревю/. От към правила и геймплей сезон две не се различава съществено от първи сезон. Разликите са главно в компонентите и изцяло новите герои, разбира се. Ще се съсредоточа над това да Ви разкажа за продукцията и по малко за всеки герой, като накрая ще споделя мнението си за играта. Ще се опитам да разгранича отделните части, за да можете да четете по-лесно каквото Ви интересува.













Компоненти

Така изглежда всеки индивидуален органайзер
    Ако сте играли S1, или поне сте виждали как изглежда играта, ще знаете, че компонентите са на много добро ниво. Нямаше нужда да се подобряват. Това, което се случи с Dice Throne беше, че се сблъска с Roxley Games...(Super Motherload, Steampunk Rally, Santorini, Brass). Резултатът от съприкосновението вече го виждате по снимките из ревюто - невероятен. Чудех се какво негативно да кажа, за да има баланс, но не ми хрумна нищо. 
На кутията са изобразени всички персонажи 
Порових из интернет, за да видя от какво се оплакват хората и видях, че не им харесва, че бордовете на героите са сгъваеми и не стоят плоско на масата, и че кутията заемала два пъти повече място от S1. Да Ви кажа честно - не ми пука. S2 ми харесва много повече като визуално оформление и практичност. Уменията по персоналните табла и по самите карти вече имат уникални картинки. Отзад на всеки борд с умения има FAQ, трудност, промени в началния сетъп на някои от героите и кратка историйка за персонажа. Органайзерите за компоненти (GameTrayz) са едни от най-добрите, които съм виждал. Всичко си има място и се побира перфектно, както в кутията, така и в самите тях. Когато се сгъне основното табло и остава снимката на персонажа най-отгоре. На картите могат да се сложат протектори. Изключително съм доволен от решението си да си купя оригинални такива заедно с играта. Страхотни са. Много добро качество и с уникален арт на всеки от героите. Дори в пакетите има повече на брой, ако случайно някой се скъса.

Геймплей

    Сезон две добавя осем нови уникални персонажа, които без проблем могат да се комбинират с шестте от сезон едно за още повече преиграваемост. Верни на основната игра дизайнерите са се постарали всеки герой да се чувства и играе различно. Има купища нови умения. Поработено е над някои от правилата, както и върху вариантите за повече от двама играчи. По-надолу ще Ви разкажа по малко за всеки персонаж и какво го отличава от останалите. Възможно е да има повечко английски чуждици, за да мога по-лесно да обяснявам уменията. Започваме поред на изображенията по кутията, за да няма сърдити геройчета. Да отнасят оплакванията си към дизайнерите и художниците.

Vampire Lord

Отдясно можете да видите как изглеждат картите без протектори
    Вампирката има три статус ефекта. Blood power е позитивен за нея бонус, който може да се умножава до четири токена и се използва за различни ефекти - да увеличава пораженията, да премахва негативен ефект, да тегли карти и най-силното умение е да си възстановява кръв (тематично за кръвопиец) в зависимост от нанесените от нея поражения. Mesmerize принуждава противника да хвърли наново някой от заровете си. Bleed кара противниковият герой да кърви и поема поражения всяка Upkeep фаза, освен ако не се отърве от ефекта. Уменията й по борда са свързани главно с набавянето на токени за специалните й ефекти и има няколко начина да нанася undefendable damage. Защитното умение отново й дава токени и има вероятност да открадне кръв от противника. Играта с Вампирката е свързана преди всичко със събирането на blood power и използването й в правилния момент, за да може да се изпие кръвта на противника. Перфектният вариант е при нанасянето на undefendable damage. По този начин противника губи много кръв, която отива при Вампирката и ефектът е двоен. Достатъчно е един-два пъти в игрова сесия да се направи правилно и ще е достатъчно за победата. Много интересна и приятна за игра героиня.

Seraph

    Серафимката има пет различни ефекта, като някои от тях вече сме виждали да се използват от герои от сезон едно. Flight може да е полезен по два начина. Първият начин е когато атакувате и при успех правите атаката undefendable. Вторият начин е при защита и тогава можете да игнорирате всичките поражения, които Ви нанасят. Blinding light пречи на противника да Ви атакува. Има шанс да пропусне изцяло атаката си или да нанесе поражения наполовина. Cleanse премахва статус ефекти. Holy Presence нанася едно поражение на всички противници по време на хода на Серафимката. Blessing of Divinity предпазва героинята от смърт и я връща на едно живот. Серафимката много прилича като усещане на Паладина от Сезон Едно. Уменията й са свързани главно със снабдяването с ефектите и доста от тях имат вариации, в зависимост от хвърлените зарчета. Серафимката може да се лекува и защитното й умение предотвратява поражения и може също да нанася такива. Това ми е една от любимите героини. Позволява прилагането на разнообразен стил на игра и има умения за всяка ситуация. Използването на Flight в точния момент е ключово за победата.

Artificer

    Toва е един от най-интересните герои. Според дизайнерите е най-комплексния от сезон 2, защото са му сложили шестица за трудност. Неговите умения са свързани с използването на едни "машинарии", които имат разнообразни ефекти. Думата "artificer" се превежда странно на български, затова ще го наричам Инженера, защото най-много му подхожда. Той е нещо като луд учен, който обича да се занимава с електричество. Synth му позволява да събира доста положителни токени, които може да ползва, за да създаде или да подобри някой от машинарийките си, както и да ги активира. Nanite се сбират върху противниковия борд и могат да се детонират с помощта на едно от роботчетата и правят поражения. Инженерът има три различни машинарийки (bots), като едно от тях детонира Nanite, друго увеличава пораженията, които прави героя като атакува, а третото възстановява живота на създателя си. Уменията на борда са свързани с активирането на тези машинки и скупчването на nanite върху противниците. Artificier наистина е леко комплексен за игра, защото изисква мислене кои ботове кога да се създадат и кога да се активират. Никога няма да ви достигат synth, за да направите каквото искате. При внимателна и правилна игра обаче може да даде задоволителни резултати.

Cursed Pirate

    Това за мен, може би, е най-интересният от всички герои в Сезон 2. Отличаващото за пиратката е, че тя използва два персонални борда и няма карти с ъпгрейди. За мен тя също е и най-сложният герой за игра, и сега ще се опитам да Ви обясня защо. Тематично тя прилича малко на прокълнатите пирати от първата серия на "Карибски пирати", защото уменията й се въртят около едни монетки (cursed doubloon). Те могат да се слагат върху противниците и върху самия пират. Когато са върху противник те му правят поражения всеки негов ход и не могат да бъдат премахнати по никакъв начин, освен с умения на пиратката. Тя започва играта с натрупани върху нея монети и има умения, които и позволяват да ги увеличава, но всеки ход губи по една монета. Когато монетите върху нея свършат тя си обръща борда на другата страна и става прокълната. Тогава уменията й стават по-силни и правят много поражения, но същевременно губи по четири живот всеки ход. Преценката, кога да решите да я оставите да поеме проклятието си, е ключова за правилното игране с Cursed pirate. Освен монетките тя има още няколко ефекта. Powder keg се струпва върху противника и ако втори го удари се взривява и нанася поражения. Има шанс играчът с бурето да го прехвърля на други играчи. Wither е негативен ефект, който намалява противниковите поражения всеки път като атакува. Parlay пречи на противника да ви нанесе каквото и да е поражения във фазата на атака, но той все още може да Ви слага някакви ефекти. Доста интересна героиня, но трудна за игра. Дизайнерите са й сложили оценка за трудност четири, а трябва да е шест.

Huntress

    След множеството сесии с участието на "Ловджийката" останах с впечатлението, че това може би е най-силният персонаж в играта. Не казвам, че е небалансирана. Просто при правилна игра е трудно да я убиеш, като същевременно нанася много поражения и се играе сравнително лесно. Уникалното при нея е, че има за домашен любимец огромен тигър (Nyra), около който се въртят и повечето й умения. Тигърът си има собствени точки живот и може да се използва да поема ударите вместо Ловджийката. Той не може да умре напълно, а просто приема ранена форма, която може да бъде излекувана. Ако е в активна форма тигърът добавя две точки поражения към всички атаки на Ловджийката, което е доста силен ефект. Най-полезното от всичко е възможността тигърът да поеме изцяло нанесените от противника поражения, като е без значение колко живот има той и колко точки поражение нанася противника. Това реално означава, че може Nyra да има една точка живот, а противникът да атакува с 20 щета и тя пак ще поеме целия удар, като Ловджийката няма да получи и една рана. Това ми се струва доста "счупено", но не намерих аргумент в правилата останалите незащитени точки щета да се поемат от нея. По този начин е много важно точно кога и как атакувате Ловджийката, защото можете да се поставите в ситуация, в която доста силна атака да отиде в нищото. Обикновено толкова силни защитни умения са свързани с някаква база шанс (например, Evasive и Flight), но не и тук. И това сякаш не е достатъчно, защото е добавено и умението Nyra's bond, с което можете да разпределяте колко точно поражения да поеме тигърът и героинята или да излекувате звярът. Bleed ефектът действа както при Вампирката, като кара противника да кърви и да поема поражения всеки ход. Уменията по таблото се въртят около тигъра и неговото лекуване, като е важно дали е в активна или в ранена форма. Слабото място на Ловджийката е защитното й умение, защото то не предотвратява по никакъв начин поемането на поражения, а само връща такива на противника или лекува тигъра. Единственият начин да се предпазвате е да го използвате като жив щит, но както написах по-горе, това в повечето случаи си е напълно достатъчно.

Tactician

    Тактикът е може би най-приспособяващият се герой. Ефектите му позволяват да се нагажда към всякакви ситуации. Tactic advantage токените могат да се ползват за най-разнообразни неща - печелене на combat points, хвърляне наново на зарове, теглене на карти, слагане на мишена върху противник (targeted effect), защита (protect effect) и трансфериране на ефекти от един персонаж на друг. Constrict ефектът намалява възможността на противника да хвърля наново заровете като атакува, освен ако не плати combat point. Targeted слага мишена върху противника и увеличава пораженията, които поема, с две. Ако не се лъжа в Сезон едно също го имаше като ефект. Protect може да предотврати половината поражения, които поема Тактикът. Дизайнерите са го определили като вторият най-сложен герой от Сезон Две. Не съм имал възможност да играя много с него, но лично на мен ми е леко безинтересен. Може би трябва да му дам повече шансове.

Samurai

    Самураят е другият герой, който ми е скучен. Не знам дали се дължи на това, че е от по-малко комплексните персонажи. Това не означава, че слаб. Просто при него нещата са straightforward. Shame ефектът намаля пораженията, които противникът нанася. Honor увеличава пораженията на Самурая. Back strike може да връща половината от нанесените от противника поражения обратно. Дизайнерите са се опитали да вкарат малко тематичност в персонажа. Когато не използва пълния си потенциал за reroll на заровете Самураят получава Honor, а когато не успее успешно да се защити от атака, Shame. Защитното му умение предотвратява поражение и другите му умения са достатъчно силни, за да не бъдат пренебрегвани. Бих предпочел да играя, с който и да е друг герой пред него.

Gunslinger

    Ако се кефите на каубои, това е вашата героиня. Тя е нещо като ловец на глави. Спомням си, че първата снимка, която видях от Сезон Две, още преди да го пуснат за финансиране, беше на нейното персонално табло. Това беше предизвикало у мен "Уау" ефект, защото изглеждаше страхотно с променения дизайн на компонентите. Според дизайнерите тя също не е от комплексните герои. Малко по-интересна е от Самурая, защото при нея има голяма доза шанс. Част от уменията й са свързани с това двамата с опонента си да хвърляте зар и да видите кой ще хвърли повече. Тематично изглежда като дуел в Дивия запад. Това е най-силно застъпено в защитното й умение, защото може да избегне половината поражения или да нанесе обратно на противника доста. Evasive вече сме го виждали при Moon elf-а и й позволява изцяло да се отърве от щетите. Reload ефекта добавя половината от стойността на хвърлен зар към пораженията на каубойката. Всеки ход тя получава по един такъв токен и може и да си го набавя и с другите умения. Knockdown сме го виждали при няколко героя от S1. Принуждава противника да загуби две combat points или да си пропусне атакуващата фаза. Bounty добавя едно поражение към всяка атака срещу противника и ти дава и един combat point. Каубойката е лесна и приятна за игра. С повечко късмет се превръща в доста силен герой.

Заключение

Книжка с правила и карти на всички персонажи за драфтване
Може би сте се досетили, но харесвам Dice Throne. Изцяло се присъединявам към казаното от Ицо в неговото ревю. Имам кутиите и на двата сезона и засега остават в колекцията ми. Почти всички хора, с които сме играли играта, са я харесали и питат за нея като се събираме. Много бързо се подрежда и прибира. Правилата също са лесни за разбиране. Пречката това да бъде gateway игра е многото текст по картите и персоналните табла. Трябва известно време да прочетеш всичко и да разбереш как работи даденият герой. Има доста термини, които не са сложни, но просто са много. Още по-затормозяващото за нови играчи е, че трябва да научат какво прави противниковият герой, защото иначе не може да се адаптират към неговите умения и той постоянно ще ги изненадва. Това по-скоро ме води към извода, че Dice Throne не е много подходяща за игра при повече от двама-трима играчи. Тук малко се отклонявам от мнението на Ицо. Пробвал съм я няколко пъти с пълен брой хора. Играта работи, но става хаос и има много downtime. Играта може да стане предвидима и по този начин да се загуби удоволствието от нея. 

    Dice Throne е замислена да се играе 1vs1 и тогава тя "блести" най-много. Уменията на някои герои са така направени, че се изисква малко повечко инвестиране, за да са ефективни. Игрането с повече хора намалява точките живот на персонажа и можете да умрете преди изобщо да имате възможност да вкарате някаква стратегия в действие. По този начин се загубва индивидуалността на персонажа и всичко се превръща в просто хвърляне на зарове, което очевидно не е идеята на тази игра. Ако искате това, просто можете да си играете King of Tokio. Няма да давам собствена оценка на играта, но мога да кажа, че е важно с какви хора точно играете и в каква бройка. Не препоръчвам повече от трима играчи, ако не са запознати с правилата. Добавеният в S2 вариант на игра за трима King of the hill работи много добре. Донякъде премахва kingmaking елемента при повече играчи. Тепърва ще видим как ще се развие Dice Throne вселената. Очакваме S3, който ще добави нови герои, кооперативен режим и какво ли още не. Живот и здраве може да Ви попиша и за него другата година.
Arteglam


Няма коментари:

Публикуване на коментар