Трудно ми е да реша от къде да започна. Просто знам, че отдавна искам надълго и нашироко да изкажа впечатленията си за Scythe. Целта на това ревю е да Ви дам повече информация за разширенията към играта и в процеса да разберете мнението ми като цяло. Тъй като разширението "The Rise of Fenris" съдържа скрити компоненти, считайте се предупредени, че ще има снимки от тях. Ако не искате да си разваляте удоволствието от това да ги разкриете сами, спрете да четете последната част от ревюто. Ще сложа предупредителна думичка и по-надолу. Това ревю се очертава да бъде доста дълго, защото ще обсъждам всички излезли разширения за играта - "Invaders from Afar", "The Wind Gambit", "The Rise of Fenris" и "Scythe Encounters". Допълнително ще кажа и няколко думи за органайзерите на Folded Space, които събират всички тях в две кутии.
Scythe e бижуто на Stonemaier Games, което блести още от успешната си кампания в Кикстартър в края на 2015 г. Повече за основната игра можете да прочетете в ревюто на Ицо. През изминалите три години играта придоби огромна популярност и към днешна дата е на 8-мо място в класацията на boardgamegeek. Излезлите през това време разширения допринесоха допълнително към успеха на Scythe. Без да губя повече време, активирам аналитичната част от себе си.
Invaders from Afar
Всичко компоненти от разширението |
Първото разширение към Scythe добавя две нови асиметрични фракции към вече съществуващите пет, както и две нови персонални табла (Innovative и Militant). С това разширение вече можете да играете играта с до 7 човека, макар това да не се препоръчва от дизайнера (Jamey Stegmaier). Двете нови нации (Clan Albion и Togawa Shogunate) са вдъхновени от шотландците и японците (не съм напълно сигурен в това). В книжката с правила има подробна тяхна история и защо са решили да се присъединят към конфликта. Те са малко по-комплексни за игра и не се препоръчват за начинаещи играчи. Причините за това са, че имат допълнителни чипове, които поставят по картата и скоростното им придвижване зависи от тях. Необходимо е внимателно планиране, защото нямат еднаквото за другите фракции умение + 1 движение на герои и мекове.
Двете фракции |
Героят на Clan Albion може да поставя флаг върху територия на картата на края на движението си, който флаг носи няколко бонуса. Чрез него може да се контролира територия и на края на играта всяка територия с флаг, която контролирате, се брои за две територии. Тази фракция има само четири токена с флагове, което прави поставянето им много стратегическо. Те не могат да се премахнат по нормален начин (eдинствено чрез определени карти със събития в разширението Scythe Encounters) и остават на територията до края на играта. Скоростното придвижване на тази фракция зависи от тези флагове, защото мековете и героя могат да се "телепортират" от и върху територия с флаг към друга такава територия или работник. Уменията Sword и Shield дават на фракцията възможността да намалява противниковата сила или да увеличава своята при битка. Чрез Burrow можете да се придвижвате през реки от и към територия, която има тунел.
Новите персонални табла |
Героинята на Togawa Shogunate може да поставя капан върху територия на картата, на края на движението си. Тези капани се считат активирани и когато противникова фигура влезе в такава територия капанът щраква. Капаните са четири и имат различни последици за противника. Може да изгуби злато, популярност, сила или бойни карти. За ответната фракция не е ясно какъв ще бъде негативният ефект преди да е стъпила върху капан. Капаните също не могат да бъдат премахнати по никакъв начин, освен чрез специални Encounter карти от експажъна. Умението Shinobi позволява на Togawa Shogunate да "телепортира" героинята или мековете върху територия с капан и да го активира отново, ако е бил изхабен. Умението Ronin дава плюс две сила на Togawa, ако в битката участва само една нейна бойна единица. Suiton позволява влизането и излизането от езера и осигурява ползването на бонус бойна карта в битка върху такава територия. Чрез Тока героинята и мековете могат да преминават всяка река, но максимум с една единица на ход.
Folded Space |
Добавянето на двете нови фракции беше логичен ход на дизайнера, предвид осигурените им стартови позиции на картата. Тези позиции не са разделени от главната карта чрез реки, което позволява на тези две нации по-бързо придвижване по суша, но липсата на умението + 1 движение балансира нещата. Двете нови персонални табла само разместват възможните действия. По тях няма нищо различно от останалите пет. Получавате и няколко допълнителни карти за соло варианта. Играл съм играта с всички фракции. Играл съм със и срещу двете от разширението. Не съм забелязал някакъв дисбаланс, което си е впечатляващо допълнение към така или иначе елегантния дизайн на играта. Те не са нищо особено или революционно, поради което това разширение не е задължително. Ако имате желание за още повече разнообразие и възможност да играете играта до 7 човека, тогава няма да сбъркате, ако си го купите. Играта е достатъчно различна, за да си струва. Мога да дам оценка 4/6.
Folded Space |
Основната игра, заедно с разширението, се побират в голямата кутия чрез органайзера на Folded Space. От снимките можете да видите как изглежда. Вече писах подробно ревю за Folded Space, в което надълго и нашироко разказвам за компанията и продуктите им. Тук само накратко ще вметна впечатленията си конкретно от този органайзер. Всичко се побира перфектно. Поддържа карти с протектори и има място за допълнителни компоненти (колелцата за битките и реалистичните ресурси), ако ги имате. Можете да си вадите нужните кутийки и другите да стоят в кутията, без да се налага да разсипвате и да подреждане наново всичко. Капакът не се повдига от органайзера. Единственият възможен недостатък е това, че фигурките на всяка фракция стоят заедно в една кутийка. Ако оцветявате фигурките си е възможно при пренасяне на кутията те да се търкат една в друга и по този начин да се обели част от боята. Хубавото е, че има допълнително свободно място и при повишено внимание не би следвало да има поражения. За момента моите не са оцветени и не мога да кажа със сигурност дали това е проблем, но винаги е добре миниатюрите да не са допрени една до друга. За органайзера мога да дам оценка 9/10.
The Wind Gambit
Всички компоненти от разширението |
Самата мисъл, за възможността да управляваме гигантски въздушни кораби в света на Scythe, беше интригуваща. Второто разширение за играта ни предостави това. Допълнително към летящите машинарийки и може би, дори по-важно, беше опцията да избираме как да свърши играта. Най-сериозната критика към Scythe беше, че играта свършва изненадващо (веднага при поставяне на шестата звезда) и това можеше да развали удоволствието от нея за някои играчи. Jamey Stegmaier показа, че е един от най-добрите дизайнери на модерни настолни игри и се вслушва в това какво искат хората. Какво всъщност ни дава The Wind Gambit?
Пасивните умения |
Да започнем с модула за въздушните кораби. Всяка фракция получава нова фигурка на въздушен кораб със съответния цвят. Тъжно е, че като модел фигурките са еднакви, но дизайнерът казва, че ако бяха различни, цената на разширението, щеше да е доста по-висока. Някакси ще приема това оправдание, но бих платил 10-15 лв. повече за различни кораби и нямаше да съм единственият. Модулът ви осигурява 16 специални плочки, които дават на корабите различни умения. Уменията се делят на агресивни и пасивни.
Агресивните умения |
В началото на играта се избира по една плочка от всеки вид и двете умения действат за всички кораби на всички фракции до края. От избраните плочки зависи дали корабите могат да носят ресурси или работници и по колко полета могат да се движат. Има специални правила за корабите. Те не могат да стартират битки, не контролират територии, движат се свободно по картата (все пак летят), не могат да ползват уменията на фракциите, не могат да минават през тунели (логично) и т.н. Единствено агресивната плочка Blitzkrieg позволява да се случи битка между кораби. Ако все пак искате да сте много различни, има вариант, в който всяка фракция да получи по една пасивна и една агресивна плочка. Не се препоръчва за начинаещи и игри с повече от четири играча.
Различните End Game възможности |
Resolution модулът Ви дава възможност още в началото да изберете как искате да свърши играта. Не Ви кефи това да става веднага след поставяне на шестата звезда. Няма проблем. Можете да играете до определен брой рундове или до контролирането на десет територии от един играч, или да съберете определено количество злато, или до избухването на фабриката и т.н. Този модул Ви осигурява още осем различни начина, по които играта да свърши. Получавате и няколко допълнителни карти, чрез които да имплементирате двата модула в соло варианта на играта.
The Wind Gambit е задължително разширение за тези, които искат различен завършек на играта. За мен лично това не е проблем, но съм пробвал някои от картите. Работиха отлично и разнообразиха играта. Модулът с въздушните кораби е много приятно допълнение. Уменията на корабите са разнообразни и интересни. Възможни са доста комбинации и определено вкарват допълнителен стратегически елемент. Правилата не са много комплексни, но не препоръчвам разширението за начинаещи. Използването на корабите позволява и доста по-ранно напускане на стартовата територия, което прави играта по-динамична. Базовата игра е достатъчно добра и без разширението, и няма да почувствате сериозно липсата му, но може да Ви даде глътка свеж въздух и разнообразие към любимата игра. Оценката ми е 5/6. Разширението се побира отлично във Folded Space инсърта, който е направен за The Rise of Fenris. Няма да слагам снимки тук, защото съдържа спойлери. Ако Ви е интересно можете да видите по-надолу.
Scythe Encounters
Част от Encounter картите |
Това мини разширение се появи последно на пазара. Обсъждам го преди The Rise of Fenris, за да обособя секцията със спойлери най-отдолу. В малката кутийка получавате 32 нови encounter карти, които "счупват" играта. Те са създадени от фенове и са прегледани и одобрени от дизайнера на Scythe. Препоръчва се смесването им с картите от базовата игра. Играх няколко игри само с новите карти и мога да кажа, че ги препоръчвам само за опитни играчи и търсачи на силни усещания. Възможностите, които ви осигуряват картите, са доста по-различни от базовите и сложни за разбиране от новите играчи. Това, което картите правят най-добре, е да създадат условия на непредвидимост и хаос в Scythe. Някои от опциите са меко казано, скандални. Ако играете с хора, които държат да побеждават и не обичат изненадите, по-добре забравете за това разширение. Може да ги накара да преобърнат масата, защото има доста "take that" варианти. Имате възможност да запазвате картата и да я активирате по-късно, да крадете чужди карти, да ползвате картата за нови действия, да се "телепортирате" по картата и т.н.
Ще Ви изброя само някои от възможните опции по картите, за да добиете някаква представа: Ако по някое време контролирате територия съседна до стартората територия на друг играч в края на хода си, разкрийте картата и си добавете една звезда; Плати две злато, за да откраднеш objective карта от до двама опоненти; Плати две злато, за да си преместиш героя до две територии, игнорирайки реките; Плати пет злато на опонент. Можеш да му ползваш умението на фракцията до края на играта, в допълнение към твоето; Плати едно популярност, за да видиш всички objective карти на опонентите си и вземи една от тях; Плати 9 сила, за да сложиш една звезда на combat; До следващия ти ход, когато опонентите плащат ресурси, за да ползват действия от долния ред на персоналното табло, получаваш тези ресурси на територията на героя ти и т.н. Това са само малка част от новите опции. Сами виждате, че могат да бъдат обръщащи играта във всеки един момент.
Scythe Encounters могат да се играят самостоятелно или да се комбинират с тези от базовата игра. Вече написах впечатленията си. Това далече не е задължително разширение. Препоръчвам го само на големи фенове на Scythe. Ако много сте се отегчили от предвидимите карти със събития, това може да Ви докара много смях или нервна криза. Оценката ми е 4/6.
ВНИМАНИЕ СПОЙЛЕРИ!!!
The Rise of Fenris
Кутиите за скрити компоненти |
Дойде и времето да Ви поговоря малко за едно изключително разширение. Ако Scythe беше доста добра игра, след The Rise of Fenris тя се превърна в шедьовър. Казвам още в началото, че за мен това разширение е най-доброто правено някога за настолна игра. Ако искате ме оплювайте, че не съм играл достатъчно игри. С удоволствие ще прочета мненията Ви в коментарите и можете да се опитате да ме убедите, че има по-добри разширения за някоя друга игра. Надявам се аз да успея да Ви убедя, че съм прав. Просто чете по-надолу. Пак повтарям, че изложението и снимките съдържат спойлери за кампанията и компонентите. Ако не искате да си разваляте кефа от разкриването, не четете нататък. Върнете се след като изиграете кампанията. Ако имате Scythe ме послушайте и си купете The Rise of Fenris! Веднага :)
Дългичката предистория на кампанията |
Знаете, че последните години нашумяха игрите с legacy елементи. За незапознатите ще кажа, че това са настолни игри, в които компонентите се разкриват постепенно, могат да се унищожават и самата игра Ви предоставя някаква скрита история, като Ви "отключва" различни неща в самия процес, в зависимост от вашите действия и решения. Обикновено веднъж изиграна играта не може пак да се играе или не носи същото удоволствие, защото вече знаете какво ще се случи. В повечето случаи дори не може да се играе отново и следва да я изхвърлите.
Първи епизод от кампанията |
"The Rise of Fenris" не е разширение с legacy елемент, колкото и да имаше такива подозрения. Наистина в кутията има скрити компоненти, които се отключват постепенно, но след минаването на кампанията, те могат да се използват свободно като допълнителни модули към базовата игра и другите разширения. Кампанията може да се играе няколко пъти. Действително се губи част от изненадата и вече знаете историята, но е възможно да вземете други решения, които да променят някои от отделните мисии. Аз съм играл кампанията веднъж и не намирам за нужно да я играя отново, но след време бих могъл и по никакъв начин това няма да намали удоволствието ми от играта. Тъй като не съм параноик на тема "скрити компоненти" преди да си купя разширението влязох в нега и прочетох спойлер ревю за него, за да видя какво точно получавам срещу парите си. Не исках да купувам на сляпо. Това, което видях ми беше достатъчно и не съжалявам за похарчените левове. The Rise of Fenris издигна Scythe до първото място в личната ми класация.
Тук записвате прогреса си в кампанията |
Най-отпред на кутията пише, че разширението съдържа кампания от осем епизода и единадесет модула. Не звучи особено надъхващо. Не правете грешката да си мислите това. Като отворите кутията виждате няколко листа с токени, които е добре да се опитвате да не гледате много задълбочено, защото са допълнителни модули, които ще "отключите" впоследствие. Книжката с кампанията и правилата е 51 страници. Като я разгърнете можете да прочетете обяснения как да играете с разширението и точно толкова правила, колкото Ви трябват в началото. Има ясни указания кога да разлиствате и къде да четете.
Кампанията започва с дълга предистория, която няма да ви разказвам в момента. Накратко, става въпрос за известния учен Никола Тесла, който е изобретил технологията за гигантските машини (mechs), но е изчезнал и всички фракции се опитват да разберат защо. Събитията се развиват преди тези в основната игра. Всеки епизод започва с разказването на някаква история, как да подредите играта, как да приложите новите правила на някои от модулите (те се отключват постепенно с всеки изигран епизод), какви са условията за победа, какви са наградите за печелившите, как да изберете кой ще е следващия епизод и т.н. Някои от епизодите са с варианти, което означава, че няма да можете да изиграете всичко от едно минаване на кампанията. В началото всеки получава специално листче, върху което да пише различните постижения и компоненти, които взима в процеса на кампанията. В някой момент от епизодите играта ще Ви каже кога да отворите някоя от малките кутии и коя точно. Отваряйки я Вие трябва да използвате компонентите в съответния епизод. По-надолу ще Ви кажа какво има във всяка кутия, след което ще Ви обясня подробно всеки от модулите.
Box "A"
Кутия "А" - Vesna & Voltan Faction |
Всички умения на Vesna |
Boxes "B", "C", "D"
Работничета |
Отваряйки кутийка "B" виждате оранжеви работници на някаква нова фракция, които следва да поставите из картата, според правилата на съответния епизод от кампанията. Напредвайки из нея Ви се казва да отворите кутийка "C", от която изкарвате гигантски mech със скромното название Annihilator, който започва да Ви тероризира. Всичко това води до логичната кулминация, че нещо ново и зло се задава, а именно съдържанието на кутийка "D" - Fenris...
Annihilator |
Fenris е втората нова фракция в разширението. Тя се контролира от Rasputin и вече официално си имаме злодей в Scythe. Получавате всички необходими компоненти, както и уникално колелце за битки и въздушен кораб. Играта с Fenris е също толкова уникална, колкото играта с Vesna. На първо място, впечатление правят огромните фигурки на машините, чиято единствена цел е да сеят разруха. Стратегията на тази фракция е да всява страх сред населението на континента и по този начин да разширява влиянието си. Това се постига, чрез influence токени, които се поставят по картата от героя. Всеки път когато се движи той може да постави един такъв на територията, на която е свършил хода си и още един на всяка друга неокупирана територия на картата (също, не трябва да има друг токен и не може да е езеро).
Rasputin and Fenris Faction - забравил съм токените |
Fenris е изключително агресивна фракция, която започва играта с 4 сила и 2 бойни карти и изобщо не й пука за популярността й сред хората. Leap умението позволява на героя и машините да прескачат по една територия в права линия когато се движат, което означава, че могат да прескачат реки, езера и противникови единици. Horrify Ви дава възможност да дадете на противника по един influence token за всяка единица, която принудите да се оттегли след ваша атака. Death Ray Ви позволява по време на битка да ползвате колкото си искате бойни карти, но трябва да имат едно и също число за атака. Fanatical Ви дава възможност да се "телепортирате" до която и да е несъседна територия с influence token и да си го приберете.
г-н Никола Тесла |
Както виждате, Fenris са изключително мобилни, много силни в битки и доста дразнещи за опонента. Идеята на influence токените е, че спират движението на противника когато навлезе в такава територия и на края на играта всеки такъв токен взима на играчa, който го притежава, 1$. Това означава, че Fenris започват с -16$. Тяхната стратегия е да се отърват от всички такива influence токени. Ако някой се е оплаквал, че Scythe е прекалено миролюбива игра, то дайте му да играе с Fenris, за да се позабавлява.
Box "E"
По някое време из кампанията откривате и самия Никола Тесла, който леко се е "мръднал". Получавате негова фигурка, която обикаля из картата чрез високотехнологично колело. Ще Ви разкажа за него малко по-надолу. Сега нека да обърнем внимание на отделните
Модули
Описание на различните модули в края на книжката |
Както вече споменах, модулите се отключват постепенно в кампанията. При изиграването й няма да можете да видите всичките, защото някои от тях се ползват само ако вземете определено решение. На края на книжката имате описание на всеки модул и как да ги използвате в стандартна игра. Възможно е да комбинирате няколко от тях едновременно. Вие си преценявате какво искате да има в играта. За мен модулите са най-важното и задължително нововъведение в Scythe. Двете нови фракции са чудесни и доста интересни. Кампанията не е нещо особено, но е увлекателна. Модулите обаче, са това, заради което си заслужава да си купите The Rise of Fenris. За мен те бяха подправката, която беше необходима на Scythe, за да се превърне в перфектното ястие - една от най-добрите настолни игри в днешно време и върха на моята лична класация. Причината за това е проста. Чрез тях вече Scythe може да се модифицира в игра, която би харесала на всеки, който обича да играе модерни настолни игри. Говоря за хора, които обичат по-дълги стратегически игри, разбира се. Не хората, които играят само Dixit и Exploding Kittens. Ще Ви разкажа малко за отделните модули и в заключението си ще продължа с изводите, за да можете да ме разберете по-добре.
Mech Mods
Възможните mech mods |
Използват се, за да увеличите асиметричността на фракциите (не, че тя не беше достатъчна). В началото на играта теглите четири различни умения и можете да ползвате до две от тях, като заместите някои от стартовите. По този начин фракцията Ви може да е уникална всяка игра и да решите да направите някакво комбо от умения, които да допринесат за стратегията, която сте избрали. В плочките има уменията на най-различни фракции, както и доста нови и уникални, с които да експериментирате. Този мод не е задължителен и не винаги ще искате да играете с него, но се обяснява лесно и Ви доставя нужното разнообразие.
Infrastructure Mods
Това са отделни токени, които се ползват по веднъж в игра и идеята им е да Ви дадат по-силен старт на двигателя, който сте избрали, както и да намалят недостатъците на някои действия от персоналното Ви табло. В началото на играта теглите четири от тези токени и си избирате две. Общо взето, те Ви позволяват да направите някое действие безплатно, да Ви помогнат в битка и др. Според мен, този мод е задължителен за всяка игра, защото Ви дава по-бърз старт и скъсява времетраенето на всяка игрова сесия. Токените са само два и се активират веднъж в играта, поради което не е трудно да ги ползвате и да забравите за тях. Приятно нововъведение.
War- Peace Triumph Track and Triumph Tiles
Peace Track and other tiles |
Това всъщност са три отделни мода, които ще коментирам заедно. Целият triumph track, който е принтиран на главното табло на играта може да бъде сменен с нов различен, който да е по-военно или по-мирно ориентиран. Решавате в началото какъв тип игра искате да играете - да се концентрирате върху сраженията или върху икономиката. Този мод може да задоволи капризните играчи, на които базовите условия за поставяне на звезди не им харесват.
War Track and other tiles |
И защото това явно не е достатъчно, модът Triumph Tiles Ви дава огромен брой индивидуални плочки, които могат да заменят всяко отделно поле от Triumph track-a. Не Ви кефи да се слага звезда за изкарани 4 mecha, добре, сменяме го с друго... Цялата концепция е mind blowing и възможностите за модифициране на играта са безгранични. Спомнете си по-горе какво Ви казах за това, че Scythe може да се хареса на всеки. Тeзи модове са задължителни за "мрънкащи" хора, които вечно са недоволни от нещо. Дайте им да си изберат за какво искат да слагат звезди и играйте спокойно знаейки, че сами са си виновни.
Rivals
Този мод обикновено се използва с War Triumph Track модът, но не е задължително. Идеята му е, че в началото на играта можете да поставите до четири от вашите звезди върху стартовите бази на опонентите си, като по този начин ги приемате като съперници. В резултат на това, ако спечелите битка срещу такъв противник, взимате сложената звезда и я слагате върху Triumph Track-a, след което получавате бонус 5$. Идеята е, че печелейки битки срещу определени опоненти, можете да взимате и пари. Този мод не е особено интересен или оригинален, но може да създаде някакво допълнително напрежение и стратегия, ако играете играта по-военно. Определено не е задължителен.
Alliances
Модификацията на уменията, които получавате |
За разлика от Rivals, този мод по-сериозно влияе върху цялостната Ви стратегия. В оригиналната игра можехте да се разбирате и съюзявате с другите играчи както и за каквото решите. Някой може да Ви пропусне да минете през някоя територия или да не Ви напада и т.н. Нямаше нищо обвързващо и всеки можеше да Ви забие нож в гърба (или в гърдите - упс, погрешен спойлер), което със сигурност се е харесало на феновете на Game of Thrones. Ако ползвате Alliances мода в началото на играта започвате с токен от вашата фракция, който можете по всяко време да размените с друг играч, който все още не е разменил своя. По този начин сключвате съюз и двамата можете да ползвате чуждото умение на фракцията, в допълнение към вашето. Ако по време на играта нападнете съюзника си или принудите работниците му да се оттеглят, тогава обръщате токена наобратно и вече не можете да ползвате чуждото умение. В резултат на това, в края на играта сте минус 10$, а бившият ви съюзник продължава да използва вашето умение. Виждате, че този вариант на игра Ви принуждава внимателно да обмисляте съюзите си и да внимавате когато ги нарушавате. Alliances е интересен, но не задължителен мод. Ако се кефите на отборната игра, ще Ви допадне.
Tesla and Mad Tesla
Плочки, зарчета за движение на Tesla и други токени |
Чичко Никола Тесла е основен персонаж в това разширение. Би било разочароващо ако нямаше как да вземе ключова роля в играта. Ще ви обясня заедно тези два мода. В първият вариант играчът, който успее да се справи с три encounterа, поема контрола над Тесла. Алтернативно той може да бъде даден на някой от "по-слабите" играчи в началото на играта за баланс. Tesla се използва все едно е персонаж или mech. Може да отваря encounter-и, да взима карти от фабриката, да транспортира работници и да ползва уменията на фракцията Ви.
Mad Tesla модулът добавя към играта NPC (неигрови персонаж), който обикаля из картата и се бие с играчите. Тесла започва от Фабриката и можете да изберете като условие за свършване на играта неговата смърт. В началото той има определени точки живот и движението му се определя от специална плочка и зарчета. Получавате определени бонуси като се биете с него. Правилата за движение и битка са обяснени подробно в книжката. Не съм играл с този мод и не мога Ви кажа впечатленията си. Оставям на Вас да го тествате.
Desolation
Folded Space |
Това е кооперативен модул. Всички играчи се съюзяват срещу неигрова фракция. Целта е да поставите поне по една звезда на всички полета на Triumph Track-a или да унищожите всички единици на противника преди да спечели. В книжката има подробни правила как се нарежда играта и как се управлява NPC-то. Не съм играл този мод и също не мога да изразя впечатленията си, но предполагам, че ще се хареса на кооперативно настроените играчи.
Други подробности
Според книжката двете нови фракции и мултиплеър вариантът на игра с Automa (соло правилата) са още три отделни модула. Вече ги коментирах по-нагоре. Възможно е да използвате новите фракции, както и да комбинирате NPC фракции и живи играчи в една игра чрез Automa картите. Това е "накратко", което исках да Ви кажа за отделните разширения. Ако има игра или разширение, което мога да оценя с 6/6, то това е The Rise of Fenris.
Folded Space |
Folded Space имат органайзер, който побира в кутията на The Rise of Fenris самото разширение, както и разширенията The Wind Gambit и Scythe Encounters. Всичко се подрежда без проблеми. Забележките ми отново са към кутийките с фигурките, които създават предпоставки за изтъркване на боядисаните миниатюри. Интересното е, че въздушните кораби са поставени в отделни кутийки, като по този начин при тях този проблем изчезва. Не е предвидено отделно място за новите encounter карти, но те могат да се сложат в кутийките където са плочките за уменията на корабите. Дори и с протектори е възможно разпределянето им, така че всичко да се събере. Недостатъкът е, че трябва да изхвърлите готините картонени кутии, които Ви крият компонентите. Ако вече сте изиграли кампанията, не виждам смисъл да ги пазите, защото знаете съдържанието им. Ако искате да играете с нови играчи, които да не виждат компонентите, може да се опитате да криете кутията от тях или нещо подобно. Ще се справите и без моята помощ. Двата органайзера могат да се използват и с голямата кутия Scythe Legendary Box. На сайта на Folded Space има картинки и обяснения. Оценката ми е 9/10.
Заключение
Ето, че достигнахме до края на това ужасно дълго ревю. Надявам се да съм Ви бил полезен. Най-вероятно сте разбрали вече, че към момента Scythe ми е любимата игра. Това не беше така в началото. Играта ми хареса, но не толкова, че да я поставя пред други любими. Мнението ми се промени след като си купих и изиграх кампанията на The Rise of Fenris. Това разширение трябва да бъде пример за подражание на всички издатели и дизайнери на настолни игри. По този начин трябва да се прави разширение, а не само да хвърляме огризки, за да се вземат парите на хората. Преиграваемостта и опциите станаха безкрайни. Вече нито една игра на Scythe няма да е същата като предишната. Ако познавате хората, с които играете, можете да изберете каквито искате модификации и правила, за да се нагоди играта към вкуса им. Играл съм Scythe с всякакви хора. На някои мои приятели им стана любимата игра. Дано да съм успял да Ви убедя защо The Rise of Fenris е най-доброто разширение. Ако не съм, чувствайте се поканени да го обсъдим в коментарите към ревюто. Мисля, че към момента върви нещо като състезание за най-добрo разширение за 2018 г. Не съм сигурен какъв е резултата, но се надявам The Rise of Fenris да спечели, защото го заслужава.
Arteglam
Няма коментари:
Публикуване на коментар